Proč udělat objednávku nového televizoru přes internet i když si pro TV pojedete osobně do kamenné prodejny?.
Doporučuji to z jednoho prostého důvodu a to, že jako zákazník, který uzavře obchod na dálku (přes internet) tak je jako spotřebitel chráněn 14 denním odstoupením od kupní smlouvy bez udání důvodu.
A proč bychom to měli chtít?
Cituji z jednoho manuálu nové televize..
“Přes veškerou péči věnovanou výrobě displeje nelze z technických důvodů na 100% zaručit, že nebude obsahovat žádné vadné subpixely.
Tyto subpixely nelze považovat za poruchu přístroje ve smyslu záruky a nemají vliv na výkon a spolehlivost televizoru”
Je potřeba k tomu víc dodávat? i když jsem hodně dlouho nenarazil na TV s vadným pixelem, to neznamená, že vás nemůžete potkat toto “štěstí” .
On podobný text lze najít v manuálech napříč všemi značkami. Čest výjimkám.
Vadným pixelům se věnuje velmi dobrý článek:
https://www.televizniweb.cz/2018/10/vadne-pixely-u-oled-a-lcd-zeptali-jsme-se-jak-se-posuzuje-reklamace/
Dnešní praxe při přímém nákupu je , že si vyberete z vystavených přístrojů typ a ten vám pak vyndají ze skladu v krabici, kde právě tu vaši TV již nemáte šanci na prodejně vyzkoušet. Při tomto nákupu bych se ujistil, že můžete výrobek v rozumné době vrátit a trval bych i na tom, aby toto bylo zmíněno na prodejním dokladu. Při nákupu přes internet jste tak chráněni automaticky
viz.
§ 1818, § 1820 odst. 1 písm. f), § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
Zdroje:
– https://www.coi.cz/faq/4-odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-u-zbozi-2/
– https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/mohu-odstoupit-od-smlouvy-pri-koupi-v-kamenne-prodejne/41 , případně se ptejte Googlu “odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě”
Poznámka: Z výše uvedených důvodů bych se pro jistotu vyhnul i nákupům zboží s přívlastkem: rozbaleno, zánovní, apod.
Share